zakres usług
Oferta
Usługę zarządzania nieruchomościami prowadzimy kompleksowo, w wielu obszarach na które składają się czynności zarządcze i księgowe.
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym pakietem usług.
Formy
współpracy
Do decyzji klienta należy wybór formy współpracy. W zależności od zakresu obowiązków i uprawnień może to być:
- powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,
- zlecenie administrowania.
Ze względu na szeroki zakres proponowanych usług oraz formę współpracy ostateczna wartość oferty uzależniona jest od zakresu zleconych czynności i jest indywidualnie negocjowana z właścicielami lokali dla danej Wspólnoty Mieszkaniowej.
Zapraszamy do kontaktu
Zarządzanie nieruchomością
zakres czynności:
- protokolarne przejęcie nieruchomości;
- załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;
- utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
- stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością;
- prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- prowadzenie wykazu lokali;
- prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów;
- nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- realizacja uchwał Wspólnoty;
- windykacja należności od dłużników;
- zapewnianie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy;
- pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;
- poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
- analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Usługi techniczne
zakres czynności:
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów, bądź innych postanowień;
- nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
- zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
- zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.
Obsługa prawna
zakres czynności:
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, itp.);
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
- wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy – w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;
- zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
Obsługa księgowa
zakres czynności:
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki;
- prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji;
- przygotowanie projektów planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy;
- prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
- prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.
Pozostałe
Obowiązki zarządcy:
- stały kontakt z właścicielami lokali;
- dyspozycyjności administratora;
- przygotowania i obsługi zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia:
- wyników finansowych za rok ubiegły,
- wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego Wspólnoty,
- sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking itp.);
- monitorowania wydatków Wspólnoty za pomocą oddzielnego rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego;
- okresowych spotkań z Zarządem dotyczących spraw bieżących z możliwością składania Zarządowi Wspólnoty w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności;
- podejmowania działań w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam;
- wykonywania czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty;
- możliwości ustalenia indywidualnie dla każdej nieruchomości wysokości wynagrodzenia Zarządcy, w zależności od zakresu świadczonych usług i wielkości nieruchomości.
Dodatkowo:
- e-kartoteki dla właścicieli lokali,
- newslettery wysyłane do właścicieli (kwartalne lub półroczne),
- program lojalnościowy (dzięki współpracy właśnie z nami, właściciele mogą korzystać ze specjalnych rabatów)